Програм пословања предузећа за 2014. годину

Пословно име: Јавно комунално предузеће “Комуналије“
Седиште: Сремска Митровица
Делатност: 38.11
Матични број: 08234752
Пиб: 100792579
Надлежна јединица локалне самоуправе: Сремска Митровица

С А Д Р Ж А Ј

  1. МИСИЈА, ВИЗИЈА, ЦИЉЕВИ
  2. ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА – ШЕМА
  3. ОСНОВЕ ЗА ИЗРАДУ ПРОГРАМА ПОСЛОВАЊА ЗА 2014.
  4. ПЛАНИРАНИ ФИЗИЧКИ ОБИМ АКТИВНОСТИ ЗА 2014. ГОДИНУ
  5. ПЛАНИРАНИ ФИНАНСИЈСКИ ПОКАЗАТЕЉИ ЗА 2014. ГОДИНУ
  6. ПОЛИТИКА ЗАРАДА И ЗАПОШЉАВАЊА
  7. ИНВЕСТИЦИЈЕ
  8. ЗАДУЖЕНОСТ
  9. ПЛАНИРАНА ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА ЗА НАБАВКУ ДОБАРА, УСЛУГА И РАДОВА ЗА ОБАВЉАЊЕ ДЕЛАТНОСТИ, ТЕКУЋЕ И ИНВЕСТИЦИОНО ОДРЖАВАЊЕ И СРЕДСТВА ЗА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ
  10. ЦЕНЕ
  11. УПРАВЉАЊЕ РИЗИЦИМА
  12. ПРИЛОЗИ

 

МИСИЈА, ВИЗИЈА, ЦИЉЕВИ

Мисија

Јавно комунално предузеће „Комуналије“ Сремска Митровица, Стари шор 114 (у даљем тексту ЈКП “Комуналије“ или предузеће) основано је на основу Одлуке и Решења о оснивању Јавног комуналног предузећа од стране Скупштине Општине Сремска Митровица, бр. 023-17/91-02, о чему је издато Решење Окружног суда у Сремској Митровици  бр. ФИ 167/91 од 28.03.1991. године бр. регистарског улошка 1-1314.

Решењем Скупштине Сремске Митровице од 31.07.2012. године бр.023-45/2012-I за директора ЈКП“ Комуналије“ Сремска Митровица именован је Радослав Јевремовић дипломирани економиста.

ЈКП “Комуналије“, Сремска Митровица  основано је од стране  Скупштине Општине  Сремска Митровица за обављање комуналних делатности од општег интереса везано за: одржавање и подизање зелених и рекреационих  површина  и градских паркова, одржавање чистоће у граду, чишћење јавних површина, услуге одржавања хигијене града, хигијена стамбених грађевина, сакупљање одвоз и депоновање смећа, погребне услуге и услуге одржавања гробаља, услуге зоохигијене, пијачне услуге и од 27.06.2005. године, услуге „Паркинг сервиса“.

Претежна делатност ЈКП “Комуналије“, Сремска Митровица  је по јединственом шифрарнику  делатности под шифром  38.11 сакупљање отпада који није опасан.

Све активности предузећа су усмерене за побољшање и ефикасније извршење делатности због чега је и основано.

Визија

Предузеће мора да прати све новине и важеће прописе у савременом окружењу што се нарочито односи на унапређење животне средине и квалитета живота. Замена старог возног парка, стално побољшање услова рада запослених, стално повећање одржаваних површина у граду, уклањање штетне вегетације дуж локалних путева, одвоз смећа по селима, примарна сепарација отпада и рециклажа као и санирање што већег броја дивљих депонија.

Циљеви

Основни циљ деловања ЈКП „Комуналија“ као правног лица је пружање услуга свим грађанима Града Сремска Митровица кроз обављање свих делатности за које је регистровано. Самим тим се обезбеђује нормално функционисање свих служби у граду и побољшавају услови живота.

Почетком рада ЈКП Регионалне депоније „Срем-Мачва“ – Сремска Митровица, отварају се нове могућности за проширење пословне активности ЈКП „Комуналије“.

Сепарација и рециклажа отпада су веома битне области, данас још увек запостављене, које ће омогућити проширење делатности и додатно запошљавање. Папир, ПЕТ амбалажа, грање и остаци дрвне масе, електронски отпад, све су то потенцијалне употребљиве сировине чијом прерадом се утиче на очување животне средине.

Модернизацијом и унификацијом возног парка смањиће се трошкови набавке резервних делова, горива, мазива итд. а истовремено се повећава продуктивност и ефикасност рада предузећа. Овим ће се смањити трошкови и повећати приход.

Утврдити параметре за утврђивање доприноса на раду и подстицати запослене на већи допринос увођењем нових начина награђивања у складу са доприносом – учинком.

ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА – ШЕМА

У складу са напред описаним делатностима предузећа, организациону структуру истог чине сектори са својим службама, који су организационо устројени по принципу који омогућава обједињавање и обављање сродних међусобно повезаних послова, нормативно правних, студијско аналитичких, управно надзорних, финансијско материјалних, информатичких, документационих, статистичко евиденционих, стручно оперативних,  канцеларијских, по функционалном принципу:

сектор градске чистоће у оквиру кога функционишу 2 службе и 37 извршилаца

  • одвоза и депоновања смећа
  • одржавања возног парка

сектор одржавања хигијене на јавним површинама са две службе и 33  извршилаца

  • служба хигијене града
  • машинско чишћење града

сектор градско зеленило са 25 извршилаца и две службе:

  • одржавања зелених површина
  • озелењавања градских површина

сектор погребних услуга са 21 извршиоцем и две службе:

  • продавница погребне опреме
  • служба сахрањивања и одржавања гробаља

сектор градска пијаца са 12 извршилаца

сектор паркинг сервис са 21 извршилаца и две службе:

  • служба наплате услуга паркирања
  • служба подизања и депоновања возила

сектор ЗОО хигијене са 6 извршилаца

сектор администрације  са 50 извршиоца и две службе:

  • општих и правних послова
  • служба за економске, финансијске и књиговодцтвене послове

ОСНОВЕ ЗА ИЗРАДУ ПРОГРАМА ПОСЛОВАЊА ЗА 2014.

Процењени физички обим активности у 2013. години

Приликом израде програма рада и финансијског плана  предузећа за 2014. годину битне одреднице су биле стављање у однос планираног повећања у наредном периоду, као и плана за 2013. годину и процене за 2013. годину.

Стављањем у однос планираних прихода од обављања делатности у 2013. год. са проценом остварених у 2013. год., утврђено је следеће одступање:

(у хиљ. дин.)

план 2013          процена 2013               индекс

 

- пословни приходи…………………. 300.690……………. 278.079…………………. 92

- остали приходи………………………… 1.352………………… 2.450………………… 181

- финансијски приходи………………… 4.680………………… 4.600…………………. 98

 

план 2013          процена2013               индекс

 

- укупно расходи……………………… 291.083……………. 284.369…………………. 98

- наб. вред. прод. робе………………… 2.100 ……………….  2.420………………….115

- трошк. материјала…………………… 52.709……………… 52.330…………………. 99

- трошк. амортизације……………….. 18.308……………… 17.438…………………. 95

- финансиј. расходи…………………….. 8.129……………….. 4.416…………………. 54

- трошкови горива…………………….. 20.730……………… 22.000……………….. 106

- планирана добит…………………….. 15.639………………….. 760…………………… 5

ПЛАНИРАНИ ФИЗИЧКИ ОБИМ АКТИВНОСТИ ЗА 2014. ГОДИНУ

Анализа пословног окружења

На однос процењених позиција у односу  на планиране битно су утицали фактори који позитивно – негативно утичу на пословање предузећа:

негативни утицај на процењени резултат пословања у односу на планирани су имали следећи фактори:

- немогућност 100% наплате извршене услуге

позитивни утицај фактора који су ублажили негативне ефекте поменутих фактора су:

- у 2013. години  делимично су обновљена основна средства за обављање делатности тако да се очекује знатно смањење трошкова одржавања основних средстава.

- боља организација обављања делатности.

Процена ресурса  јавног предузећа:

У оквиру предузећа некретнине, постројења и опрема евидентирају се по набавној цени коју чине вредност по фактури добављача  увећаних за зависне трошкове набавке и трошкове довођења средстава у функцију.

Корисни век употребе утврђен је на следећи начин:

- грађевински објекти……………………………………………….. 70 година

- путничка возила………………………………………………………. 7 година

- канцеларијска опрема ……………………………………………… 8 година

- рачунари…………………………………………………………………. 5 година

- лизинг…………………………………………………………………….. 5 година

Процењена позиција некретнина, постројења и опреме на дан 31. 12. 2013. године је:

(у хиљадама дин.)

- земљиште ……………………………………………….. 6.408

- грађ. објекти ………………………………………….. 66.204

- постројења и опрема ……………………………..161.772

Јединична величина по набавној вредности

Процењену структуру капитала на дан 31.12.2013. године, чине:

(у хиљадама дин.)

- државни капитал………………………………………………….. 36.429

- резерве из добити………………………………………………….17.800

- ревалоризација резерве…………………………………………  1.774

- нераспоређена добит ……………………………………………..1.450

УКУПНО: ………………………………………………………….   57.453

ПЛАНИРАНИ ФИНАНСИЈСКИ ПОКАЗАТЕЉИ ЗА 2014. ГОДИНУ

Финансијски план

Финансијски план и програм рада ЈКП “Комуналије“ за 2014. годину урађен је у складу са изменама и допунама Закона о јавним предузећима и обављању делатности од општег интереса („Сл. гласник РС“, бр.119/2012), у складу са Законом о буџетском систему ( Сл. Гласник РС“ бр.62/2013) и у складу  са Уредбом о начину и контроли обрачуна и исплате зарада у јавним предузећима („Сл.гласник РС“, бр. 5/06), са  Меморандумом о буџету и економској и фискалној политици за 2012. годину, са пројекцијама за 2012. и 2013. годину и најновијом фискалном стратегијом Владе Републике Србије за 2013. са пројекцијом од 2013. – 2015.године.

У складу са напред изнетим, ЈКП “Комуналије“ су ускладиле политику пројектованог раста цена својих услуга са политиком пројектованог раста цена услуга јавних предузећа на републичком нивоу и политиком владе Републике Србије.

Масу зарада према Програму овог предузећа за 2013. год. на коју је оснивач дао сагласност (а исказану у оснивачу  достављеном ЗИП – обрасцу), у складу са националном политиком кретања зарада у 2013. години, предузеће је искористило као полазну основу за планирање исте у 2014. години.  Као основица зарада за 2014. годину према броју запослених (табела 3.1.) узета је основица зараде октобар 2013. године и усклађена за законско повећање у априлу 2014. године за 0,5% и у октобру 2014. године за 1%.

Како Уредбом није ограничен само раст зарада, већ се исти односи и на масу других примања, која у случају ЈКП „Комуналије“ чине:

- накнаде по уговорима о делу

- накнаде по привременим и повременим пословима

- јубиларне награде

- отпремнине при одласку у пензију

Маса истих за 2014. годину, је пројектована истом методологијом као и редовне зараде (табела 3.3.) и умањена односно увећана  за очекивани број примаоца накнаде.

Према одредбама Закона о јавним предузећима и обављању делатности од општег интереса а полазећи од резултата пословања предузећа утврђени су следећи критеријуми за накнаде члановима  Надзорног одбора и то:

1. На основу Члана 47. Статута ЈКП „Комуналије“ Сремска Митровица  и одлуке Управног одбора бр.2527-1/13 од 07.08.2013. године председник Надзорног одбора и 2 члана Надзорног одбора  имају једнаке надокнаде и то:

- 75% од просечне нето месечне зараде у Републици Србији објављене од стране надлежних државних органа. Висина накнаде се утврђује за месец који се исплаћује на основу података о висини зараде за месец који претходи исплати.

 У складу са чланом 22. ставом 3. Закона о јавним предузећима обављању делатности од општег интереса, ЈКП “Комуналије“ доносе план корекције цена својих услуга, уз реалну процену да исте треба спровести  у 2014. години и то:

- 10% у фебруару и 10% у октобру за услуге одвоза и депоновања смећа на територији Града,

- 5,5% у априлу за све остале услуге

Пословодство предузећа – по члану 51. Статута предузећа пословодни орган је директор, а по Систематизацији радних места у спровођењу пословодне функције истом помажу, односно омогућавају реализацију обавеза и послова: заменик директора, технички директор и руководиоци сектора, чије зараде су исказане у маси зарада свих запослених.  

Обзиром да предузеће програмом пословања планира добит, иста ће бити распоређана 50% Оснивачу а 5%  у обавезну резерву Предузећа.

ПОЛИТИКА ЗАРАДА И ЗАПОШЉАВАЊА

За реализацију  циљева и задатака утврђених планом и програмом рада у 2014. години неопходно је задовољити потребе самог процеса рада исказане у организационој структури запослених.

У сектору „ Градско зеленило“ долази до проширења процеса рада због увођења примарне сепарације и брикетирања дрвеног отпада а након набавке машине за иверање и брикетирање.

За потребе овог новог процеса рада потребно је 4 запослена и то 1 са всс, 1 вшш  и 2 са ссс стручном спремом.

 У сектору „ Градска чистоћа“ долази до проширења процеса рада због доношења одлуке о обавезном одношењу и депоновању смећа са сеоских подручја.

За потребе овог новог процеса рада потребно је 6 запослених и то 2 возача специјалног возила и 4 помоћна радника на одвозу смећа.

То значи да се у 2014. години указује потреба за 10  новозапослених радника.

Са обзиром да је план само делимично испуњен у 2013. задржавамо стечено право да неиспуњени део плана пренесемо у 2014. годину.

Два бивша запослена имају статус мировања радног односа у ЈКП „Комуналије“ а то су:

1. Срђан Кличковић

2. Саша Бугаџија

Укупан број запослених према  броју извршилаца исказаних у Правилнику о организацији и систематизацији послова са адекватним захтевима по питању степена стручности и квалификационом профилу и износи 215.

Потребе по секторима  су:

- сектор „Градска чистоћа“  извршилаца 43

- сектор „Одржавање хигијене” 33 извршилаца

- сектор „Градско  зеленило”  29 извршилаца

- сектор „Погребних услуга”   21 извршлац

- сектор „Градска пијаца”   12 извршилаца

- сектор „ЗОО хигијена“  6  извршилаца

- сектор „Администрације”  50 извршилац

- сектор „Паркинг сервис ” 21  извршилац

Реално праћење технолошког процеса рада и његових захтева, као и одговорно планирање обима посла, намеће обавезу континуираног реаговања у смислу интерног организовања постојећих људских ресурса, који у одређеним периодима (сезонских послова или ванредно повећаног обима посла), морају да буду попуњени ангажованим лицима кроз уговоре о повременим и привременим пословима.

- структура запослених по секторима

основна делатност …………165                      радника

администрација……………….47                      радника

менаџмент………………………..3                       радника

ИНВЕСТИЦИЈЕ

Буџет капиталних улагања (дугорочних улагања), текстуално образложење

У складу са пословном стратегијом предузећа, на основу планираних улагања у унапређење и развој пословне активности, неопходно је испланирати инвестиције на дужи рок са одговарајућим износима, потребним за њихово финансирање. У питању су капитални пројекти којима се увећава имовина предузећа путем изградње и капиталног одржавања инфраструктуре и улагања у опрему, машине и другу нефинансијску имовину.

капитална улагања:

- 2012. год. – камион за одвоз смећа, запреминског простора 16 м³

- 2013. год. – камион са хидрауличном корпом

план за 2014. год. – два камиона смећара, запреминског простора 22 м³ и 12 м³, израда пројекта за покривку пијаце, израда пројекта изградње објеката и израда идејног пројекта управне зграде.

ЗАДУЖЕНОСТ

-

ПЛАНИРАНА ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА ЗА НАБАВКУ ДОБАРА, УСЛУГА И РАДОВА ЗА ОБАВЉАЊЕ ДЕЛАТНОСТИ, ТЕКУЋЕ И ИНВЕСТИЦИОНО ОДРЖАВАЊЕ И СРЕДСТВА ЗА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ

-

ЦЕНЕ

У складу са чланом 22. ставом 3. Закона о јавним предузећима обављању делатности од општег интереса, ЈКП “Комуналије“ доносе план корекције цена својих услуга, уз реалну процену да исте треба спровести  у 2014. години и то:

- 10% у фебруару и 10% у октобру за услуге одвоза и депоновања смећа на територији Града,

- 5,5% у априлу за све остале услуге

Планирано повећање цена комуналних услуга је у складу са  пројектованом стопом инфлације и растом цена на мало.  У 2014. години  почиње са радом Регионална депонија ЈКП “Срем-Мачва“ и ЈКП „Комуналије“ преузимају обавезу плаћања надокнаде за депоновање отпада, чиме се оправдава поскупљење ових услуга. Треба напоменути да је ово поскупљење испод економске цене депоновања отпада с обзиром да је Град Сремска Митровица донео одлуку о субвенционисању ове услуге.

УПРАВЉАЊЕ РИЗИЦИМА

-

ПРИЛОЗИ

Преузмите први део табеле Програма пословања предузећа за 2014. у ПДФ формату кликом на ову иконицу:

Преузмите други део табеле Програма пословања предузећа за 2014. у ПДФ формату кликом на ову иконицу:

Преузмите текст Програма пословања предузећа за 2014. у ПДФ формату кликом на ову иконицу: